xx - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Paola Nicolai - WaarBenJij.nu xx - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Paola Nicolai - WaarBenJij.nu

xx

Blijf op de hoogte en volg Paola

31 Januari 2016 | Nederland, Tilburg

adsda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tilburg

Stage in Zuid-Afrika

In Tilburg volg ik de opleiding Pedagogiek aan het Fontys. Aan het begin van mijn opleiding kreeg ik te horen dat wij in het derde leerjaar de mogelijkheid kregen om 5 maanden op buitenlandstage te gaan. Gelijk wist ik dat ik dat ging doen, en ik wist ook al waar naar toe: Afrika!

Na alle voorlichtingen heb ik gekozen voor het land Zuid Afrika. Daar ga ik vanaf februari 2016 tot en met juni 2016 stage lopen in de township: Kayamandi. Een township is een erg arme woonplaats voor de (meestal) zwarte bevolking, vaak gelegen aan de rand van de stad. Deze staan in schril contrast met de prachtige steden en mooie huizen die Zuid Afrika rijk is. Townships bestaan uit huisjes gemaakt van golfplaten en hout. Deze townships zijn ontstaan vanwege de apartheid die duurde tot 1994. Ondanks dat de apartheid dus al jaren is afgeschaft, zijn de townships blijven bestaan. Dit komt voornamelijk door de armoede en de hoge werkloosheid.

Ik ga stage lopen bij de organisatie Prochorus. Dit is een non-profit organisatie die is opgezet in 1996, net na de afschaffing van de apartheid. Het doel van Prochorus is om projecten en programma's aan te bieden om te zorgen dat elk persoon de kans krijgt om zichzelf te ontwikkelen, op zowel intellectueel gebied als op spiritueel en emotioneel gebied. Allereerst proberen zij om de sociale onevenwichtigheden ongedaan te maken. En ten tweede sluiten zij aan bij de behoeften die er zijn bij de lokale bevolking. Hier neem ik deel aan verschillende educatieve en pedagogische projecten.

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2016

xx
Paola

In Tilburg volg ik de opleiding Pedagogiek aan het Fontys. Aan het begin van mijn opleiding kreeg ik te horen dat wij in het derde leerjaar de mogelijkheid kregen om 5 maanden op buitenlandstage te gaan. Gelijk wist ik dat ik dat ging doen, en ik wist ook al waar naar toe: Afrika! Na alle voorlichtingen heb ik gekozen voor het land Zuid Afrika. Daar ga ik vanaf februari 2016 tot en met juni 2016 stage lopen in de township: Kayamandi. Een township is een erg arme woonplaats voor de (meestal) zwarte bevolking, vaak gelegen aan de rand van de stad. Deze staan in schril contrast met de prachtige steden en mooie huizen die Zuid Afrika rijk is. Townships bestaan uit huisjes gemaakt van golfplaten en hout. Deze townships zijn ontstaan vanwege de apartheid die duurde tot 1994. Ondanks dat de apartheid dus al jaren is afgeschaft, zijn de townships blijven bestaan. Dit komt voornamelijk door de armoede en de hoge werkloosheid. Ik ga stage lopen bij de organisatie Prochorus. Dit is een non-profit organisatie die is opgezet in 1996, net na de afschaffing van de apartheid. Het doel van Prochorus is om projecten en programma's aan te bieden om te zorgen dat elk persoon de kans krijgt om zichzelf te ontwikkelen, op zowel intellectueel gebied als op spiritueel en emotioneel gebied. Allereerst proberen zij om de sociale onevenwichtigheden ongedaan te maken. En ten tweede sluiten zij aan bij de behoeften die er zijn bij de lokale bevolking. Hier neem ik deel aan verschillende educatieve en pedagogische projecten.

Actief sinds 31 Jan. 2016
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 909

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 01 Juli 2016

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: